„Poznajemy pory roku z przyjacielem psem”
W ramach innowacji pedagogicznej „Poznajemy pory roku z przyjacielem psem” prowadzona jest dogoterapia dla wszystkich grup przedszkolnych. Podczas zajęć dzieci wielozmysłowo poznają charakterystyczne cechy aktualnej pory roku oraz zjawisk atmosferycznych.
Głównym założeniem tej innowacji jest wspomaganie rozwoju umysłowego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci poprzez terapię kontaktową z udziałem psa terapeutycznego. Przedstawiona innowacja oddziałuje na : rozwijanie procesów orientacyjno – poznawczych, niwelowanie zaburzeń integracji sensorycznej, rozwijanie sfery społecznej i emocjonalnej, kształtowanie umiejętności komunikowania się oraz rozwój motoryki dużej i małej. Innowacja stanowi uzupełnienie programów edukacyjnych o terapię z udziałem psa terapeutycznego będącego źródłem bodźców naturalnych, czyli takich które nasz układ nerwowy ewolucyjnie nauczony jest rozpoznawać.
Treści edukacyjne podczas zajęć przedstawiane są w odniesieniu do aktualnej pory roku oraz sytuacji pogodowej. Dodatkowo każde spotkanie uzupełnione jest o zakres wiadomości dotyczących psa, elementy opieki nad psem, zabawy z psem.
Dogoterapia wykorzystywana w innowacji pozwala na zwiększenie motywacji i zaangażowania dzieci w zajęcia, co wpływa na ich efektywność.
Śniadanie daje moc.
Dzień puzzli układanek i łamigłówek.
Spotkały się cztery puzzle, każdy ma pomysły różne. Jeden chce układać kwiatki, drugi domki, wiejskie chatki. Trzeci autka i motory, czwarty kolejowe tory. Moi drodzy, Wy bystrzaki, zawsze super przedszkolaki. Układajcie wciąż puzzelki, bo pożytek z tego wielki.
ŻYCZENIA NOWOROCZNE❄️
w ramach Innowacji Pedagogicznej ,,Zabawy przy dźwiękach muzyki"?
Dzień Makaronu
W dn. 10 stycznia br. odbyły się zajęcia w ramach Innowacji Pedagogicznej „Dziwne i nietypowe dni kalendarzowe- święta kreatywności, odwagi i zabawy”.
W spotkaniu udział wzięli: przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej, a także uczestnicy zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Dzieci dowiedziały się, jak powstaje makaron, a następnie próbowały samodzielnie go zrobić. Rozwijały umiejętności manualne, precyzję ruchów dłoni i palców, koncentrację, uwagę i pamięć. Uczestnicy mieli okazję stymulować zmysły węchu i smaku kosztując różnorodne makarony z sosami: słodkim i słonym. Na zakończenie zajęć dzieci mogły przekonać się, że makaron może posłużyć do nietypowych zabaw sensorycznych.
Makaronowe zabawy sprawiły uczestnikom wiele radości i atrakcji, pozwoliły zapomnieć dzieciom o ich trudnościach i w przyjaznej atmosferze trenować obszary wymagające wsparcia.
BEZPIECZNE FERIE
Ferie zimowe to czas wypoczynku od zajęć szkolnych. Należy pamiętać, by odpoczywać mądrze i bezpiecznie, by do szkoły wrócić z głową pełną dobrych wspomnień.
W ramach akcji „Bezpieczne ferie” w naszym Ośrodku odbyły się warsztaty profilaktyczne utrwalające podstawowe zasady bezpieczeństwa w domu i poza nim w czasie wolnym. Wprowadzeniem do zajęć był film edukacyjny prezentujący właściwe zachowania podczas zabaw na śniegu i lodzie. Na tej podstawie uczniowie wykonali plakat pod hasłem „Bezpieczne ferie”. Następnie był czas na krzyżówkę, zabawy ruchowe oraz wspólne wyklejanie bałwanków według ustalonej instrukcji. Na zakończenie warsztatów uczniowie mieli możliwość zagrać w skonstruowaną przez siebie grę planszową „Bezpiecznie korzystamy z uroków zimy”. Jest to już kolejna gra, w którą rozgrywki organizowane są w ramach Innowacji pedagogicznej prowadzonej pod hasłem „Uwolnij się od Internetu, graj w planszówki” - jest to również sposób na ciekawe spędzenie czasu wolnego.
Życzmy udanego i bezpiecznego wypoczynku!