Dzień Kolorowej Skarpetki

Dzień Kolorowej Skarpetki w wiosennym klimacie w gościnnych progach Szkoły Podstawowej w Kołaczycach.Dziękujemy. ??️?? Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości @LaboratoriaPrzyszłości

Czytaj więcej: Dzień Kolorowej Skarpetki

Wycieczka do Etnocentrum w Krośnie

15 marca 2023r. klasy VIIa – VIIIa i Ipc SPdP uczestniczyły w wycieczce do Etnocentrum Ziemi Krośnieńskiej. Do Krosna uczniowie wspónie z opiekunami pojechali liniowym busem Kubusiem, ucząc się w ten sposób bezpiecznego zachowania w środkach komunikacji publicznej. W muzeum wzięli udział w warsztatch kulinarnych z Ciotką Fioną, współnie z nią przygotowali i ugotowali pyszne kluski: z serem oraz z kapustą i boczkiem. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie zbiorów muzealnych: śpiewalnie ludowych piosenk, gra na zabytkowych instrumentach, a także w edukacyjne gry interaktywne. Następnie uczestnicy wycieczki wysłuchali legendy o nieszczęśliwej miłości Anny i Stanisława. W sklepiku muzealnym uczniowie zakupili pamiątki robione ręcznie przez twórców ludowych.

Czytaj więcej: Wycieczka do Etnocentrum w Krośnie

Hipoterapia

„Jazda konna nie polega jedynie na zdobyciu technicznych umiejętności – to także styl życia .” (Wojciech Mickunas).

            Konie to niesamowicie piękne, majestatyczne, dumne i tajemnicze zwierzęta. Od wieków towarzyszą człowiekowi. Pomagały w pracach polowych, woziły karoce, a w dawnej Polsce traktowano je nawet jak członków rodziny. Są symbolem wolności, gracji i siły.

            W bieżącym roku szkolnym wychowankowie naszego Ośrodka biorą udział w zajęciach z hipoterapii organizowanych w Stadninie Koni Galicja w Bieździedzy. Hipoterapia jest jedną z form terapii, w której wykorzystuje się leczniczy wpływ kontaktu ze zwierzęciem – w tym przypadku koniem. Jej głównym celem jest przywracanie dzieciom i młodzieży sprawności fizycznej i psychicznej w możliwym do osiągnięcia zakresie. Zajęcia wpływają pozytywnie na sferę ruchową, psychiczną, emocjonalną,a także społeczną.  Obecność  konia oddziaływuje korzystnie na nastrój naszych uczniów,  podnosi ich samoocenę oraz  pomaga budować relacje międzyludzkie, a także na poziomie człowiek – zwierzę. Jazda konna niweluje napięcia mięśniowe i poprawia koordynację ruchową.. Przebywając w stadninie  położonej malowniczo wśród pól i lasów wychowankowie mają możliwość obcowania z  przyrodą obserwując zachodzące w niej zmiany związane z porami roku.

Czytaj więcej: Hipoterapia

Jak młodzi jaślanie postrzegają osoby z niepełnosprawnością?

(wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród uczniów jasielskich szkół) 

Zespół realizujący w ramach Giełdy GENialnych Pomysłów dla Jasła projekt społeczny pt. „Weź nie pytaj, weź się przytul …” przeprowadził w styczniu i lutym badanie ankietowe wśród młodzieży jasielskich szkół na temat postrzegania przez nią osób z niepełnosprawnością. Wyniki okazały się tak ciekawe, że postanowiliśmy się nimi podzielić z mieszkańcami Jasła.

W badaniu ankietowym wzięło udział 79 uczniów klas VI i VIII Szkoły Podstawowej nr 2, Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz II Liceum Ogólnokształcącego w Jaśle.

Wyniki ankiety potwierdzają, że większość młodych jaślan dostrzega problemy osób z niepełnosprawnością, ankietowani maja kontakt z takimi osobami w szkole, na ulicy, w placówkach służby zdrowia, a 27% respondentów ma do czynienia z osobą z niepełnosprawnością w rodzinie.

75% młodych ludzi wykazuje akceptację oraz empatię wobec osób z niepełnosprawnością, zdecydowana większość deklaruje gotowość pomocy w codziennych sytuacjach życiowych.

Czytaj więcej: Jak młodzi jaślanie postrzegają osoby z niepełnosprawnością?

Weź nie pytaj, weź się przytul…

Zespół projektowy utworzony w ramach Giełdy Genialnych Pomysłów dla Jasła, w składzie: Tatiana , Artur, Daria, Sara, Zuzia i Karol postawił sobie za zadanie poznać i wejść w relację z rówieśnikami z różnoraką niepełnosprawnością. Pierwsze spotkania miały miejsce na przełomie listopada i grudnia ub. Początkowo trudno było nam nawiązać relacje, członkowie Zespołu  czuli się nieswojo, nieco obco, mieli problem z rozpoczęciem rozmowy z rówieśnikami.

Czytaj więcej: Weź nie pytaj, weź się przytul…

„Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”

W ramach Innowacji Pedagogicznej „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji” w naszym Ośrodku organizowane są systematycznie zajęcia relaksacyjne dla uczniów.

Zajęcia terapeutyczne mają na celu kształtowanie umiejętności samoregulowania nastroju, wyciszania się, rozładowania napięć emocjonalnych oraz naukę prawidłowego oddychania, szczególnie w sytuacjach trudnych, stresujących. Ćwiczenia relaksacyjne opierają się na stymulacji polisensorycznej zmysłu węchu (olejki eteryczne), słuchu (muzykoterapia), wzroku (chromoterapia), dotyku (masaże sensoryczne) oraz zmysłu smaku. Do osiągnięcia stanu odprężenia wykorzystywane są również elementy relaksacji somatycznej (trening Jacobsona), relaksacji psychicznej (trening autogenny Schultza), bajki relaksacyjne.

Opracowały:

Renata Podkul

Marzena Lechwar

Czytaj więcej: „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”

Laboratoria przyszłości

JAKOŚĆ POWIETRZA

Licznik odwiedzin

10959017
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
W zeszłym miesiącu
Wszystkie dni
103
7103
54995
10860035
98982
283649
10959017

Your IP: 3.236.112.70
2024-07-14 01:06

Kalendarz

July 2024
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

ALEX