,,Spotkanie z bajką" ???
,,CZERWONY KAPTUREK" dla grup przedszkolnych w ramach zajęć otwartych.
„Pomaganie jest poezją w prozie życia". (Z. Freud)
11 lutego obchodzony jest na całym świecie Dzień Chorego, którego celem jest zwrócenie uwagi na problemy ludzi cierpiących, borykających się z problemami zdrowotnymi i objęcie ich szeroko rozumianym wsparciem.
Czytaj więcej: „Pomaganie jest poezją w prozie życia". (Z. Freud)
„Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji”
W ramach Innowacji Pedagogicznej „Terapeutyczne spotkania z sobą samym w ogrodzie aromaterapii, biblioterapii i relaksacji” w naszym Ośrodku organizowane są systematycznie zajęcia relaksacyjne dla uczniów.
Zajęcia terapeutyczne mają na celu kształtowanie umiejętności samoregulowania nastroju, wyciszania się, rozładowania napięć emocjonalnych oraz naukę prawidłowego oddychania, szczególnie w sytuacjach trudnych, stresujących. Ćwiczenia relaksacyjne opierają się na stymulacji polisensorycznej zmysłu węchu (olejki eteryczne), słuchu (muzykoterapia), wzroku (chromoterapia), dotyku (masaże sensoryczne) oraz zmysłu smaku. Do osiągnięcia stanu odprężenia wykorzystywane są również elementy relaksacji somatycznej (trening Jacobsona), relaksacji psychicznej (trening autogenny Schultza), bajki relaksacyjne.
Opracowały:
Renata Podkul
Marzena Lechwar
Eksperyment społeczny.
Eksperyment społeczny w ramach projektu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła. AAC-o mi powiesz? Promujemy komunikację alternatywną i wspomagającą wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Jaśle.
Przekraczanie strefy komfortu
W ramach konkursu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła realizujemy projekt dotyczący komunikacji pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, a ich rówieśnikami w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych. Jednym z naszych zadań było opracowanie, przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentu społecznego w Szkole Podstawowej nr 2 w jaśle imienia Marii Konopnickiej, do której chodzi część naszego zespołu.
W eksperymencie brali udział uczniowie naszej szkoły należący do szkolnego koła wolontariatu pod opieką pani Gabrieli D., przypadkowi uczniowie będący wówczas na przerwie, nasz zespół projektowy oraz uczniowie Ośrodka- Szklono Wychowawczego imienia Janusza Korczaka w Jaśle. W tym eksperymencie chcieliśmy zobaczyć jak zachowują się rówieśnicy względem dzieci z niepełnosprawnością, jak i czy chcą i potrafią się wzajemnie porozumiewać. Najpierw zapoznawaliśmy się z teorią eksperymenty społecznego, przygotowaliśmy plakaty, duże tablice z piktogramami, indywidualne tablice komunikacyjne oraz tablice na specjalistycznym sprzęcie: syntezatory mowy, tablety. Doświadczenie odbyło się na głównym korytarzu naszej szkoły. Chcieliśmy zobaczyć, czy i jak uczniowie starali się nawiązać ze sobą porozumienie, jak reagowali na nietypowe sytuacje i zachowania członków naszego zespołu. A przede wszystkim przekonać się, jak hasła: „integracja” i „tolerancja” sprawdzają się w szkolnej praktyce.
AAC i My- krok po kroku
W ramach konkursu Giełda Genialnych Pomysłów dla miasta Jasła realizujemy projekt dotyczący komunikacji pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, a ich rówieśnikami w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych. Podczas projektu: AAC-o mi powiesz?- jak ułatwić komunikację pomiędzy dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną, a dziećmi w normie intelektualnej z jasielskich szkół podstawowych? zgłębiamy tajniki szeroko pojmowanej komunikacji.
"Walentynki"
? "I choć nikt mnie tego nie uczył, wiem, że na tym polega miłość. Jeśli jest prawdziwa, sprawia, że człowiek staje się kimś więcej, niż był, kimś więcej, niż wierzył, że może być."?
Veronica Roth
Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
? WALENTYNKI 2023?
?"Jak się ludzie kochają, to wszystko jest możliwe."? Anna Dymna
Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
Ciasteczka walentykowe?
Zobaczcie jakie to proste!
Projekt został zrealizowany sprzętem zakupionym w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszłości
@LaboratoriaPrzyszłości
Zajęcia dogoterapii.
Walentynki
14 lutego, jak co roku, odbyła się w naszej szkole zabawa walentynkowa. To okazja, aby przekazać życzenia lub obdarować drobnym upominkiem osoby, które darzymy sympatią. Walentynki mają wielu zwolenników - są symbolem miłości, dają uśmiech, szczęście, a także uczą nas okazywania pozytywnych uczuć. Nasi uczniowie chętnie wzięli udział w zabawach, którym towarzyszyło Walentynkowe Serduszko. Pomagało ono rozdawać „pocztę walentynkową” i lizaczki , co wszystkim sprawiało ogromną radość. Symboliczne kartki z życzeniami otrzymali wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy ośrodka. Walentynkowy czar mógłby trwać cały rok – przecież każdego dnia możemy przekazywać sobie dobre słowa.