Samogłoski w przedszkolu.
W obecnym roku szkolnym grupa przedszkolna TYGRYSKI realizowała założenia innowacji pedagogicznej „Samogłoski w przedszkolu”. Innowacja była rozszerzeniem treści zawartych w podstawie programowej przedszkola i wychodziła naprzeciw potrzebom dzieci. Dzięki temu programowi możliwa była stymulacja wszechstronnego rozwoju dzieci. Udział
w innowacji poprzez stosowane formy i metody pracy wpłynął pozytywnie na zaburzone sfery naszych wychowanków i w sposób łatwy wprowadził ich w świat mowy, czytania
i pisania.
Innowacja była realizowana w oparciu o następujące metody i koncepcje pracy:
- prowadzone przez nauczycieli zajęcia uwzględniały ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, językowe, słuchowe;
- zajęcia wprowadzające samogłoskę oparte były na pokazie, geście, zabawie, piosence/ wierszu oraz na dotyku i smaku,
- zajęcia były prowadzone raz w miesiącu.
Podczas prowadzenia zajęć wykorzystane zostały:
- Werbogesty - Agata Bojarska,
- Skojarzenia do mówienia - Ewa Grzelak.
- Kocham czytać - Jagoda Cieszyńska,
- Słucham i uczę się mówić –Jagoda Cieszyńska
- elementy Metody Dobrego Startu - Marta Bogdanowicz
Przez 6 kolejnych miesięcy przedszkolaki w sposób wielozmysłowy poznały samogłoski a,o,u,e,i,y.