Samogłoski w przedszkolu.

       W obecnym roku szkolnym grupa przedszkolna TYGRYSKI realizowała założenia innowacji pedagogicznej „Samogłoski w przedszkolu”. Innowacja była rozszerzeniem treści zawartych w podstawie programowej przedszkola i wychodziła naprzeciw potrzebom dzieci. Dzięki temu programowi możliwa była stymulacja wszechstronnego rozwoju dzieci. Udział
w innowacji poprzez stosowane formy i metody pracy wpłynął pozytywnie na zaburzone sfery naszych wychowanków i w sposób łatwy wprowadził ich w świat mowy, czytania
i pisania.

Innowacja była realizowana w oparciu o następujące metody i koncepcje pracy:

- prowadzone przez nauczycieli zajęcia uwzględniały ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, językowe, słuchowe;

- zajęcia wprowadzające samogłoskę oparte były na pokazie, geście, zabawie, piosence/ wierszu oraz na dotyku i smaku,

 - zajęcia były prowadzone raz w miesiącu.

Podczas prowadzenia zajęć wykorzystane zostały:

- Werbogesty  - Agata Bojarska,

- Skojarzenia do mówienia  - Ewa Grzelak.

- Kocham czytać - Jagoda Cieszyńska,

- Słucham i uczę się mówić –Jagoda Cieszyńska

- elementy Metody Dobrego Startu - Marta Bogdanowicz

Przez 6 kolejnych miesięcy przedszkolaki w sposób wielozmysłowy poznały samogłoski a,o,u,e,i,y.  

 

 

Laboratoria przyszłości

Kalendarz

March 2025
M T W T F S S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31